Thursday, November 12, 2009

Enkel og god torsdags middag




Sliten etter jobben mat av hva man har.....

Når dagene blir litt vel lange på kontoret og lommeboka er tom, blir middagen ofte så som så. Men ikke fortvil, med litt oppfinnsom het og diverse greier i huset kan det alltid bli bra.
Jeg har laget gulrot mos, med smør og ingefær, dessverre måtte jeg ta til takke med tørket ingefær, men det funka bra. Koljekaker kjøpte jeg på tilbud for noen uker siden og huska så vidt å ta dem ut av frysen før jeg løp på treninga. Så rask og god mat, kok gulrøtter og varm fiskekakene. Når kakene er varme, legg på en skive blåmuggost, (jeg liker den sterk, men det er jo meg...) og la de kose seg under lokk til osten er myk. Når gulrøttene er myke mos dem, jeg gjør det med stavmikseren. Tilsett smør og ingefær, har du fersk bør den kokes med gulrøttene.
Vips så er maten ferdig og du kan sette deg godt til rette og nyte en god middag på en helt vanlig torsdag.

Kos deg
Karen

No comments:

Post a Comment