Monday, July 6, 2009

Piknik på Kalvøya!

Etter hvert som man blir ´voksen´, begynner man også å sette mer pris på det gode liv. Det gode liv for oss handler i stor grad om god mat, gode venner, musikk og rett og slett bare nyte livet. Det er alltid så mye lettere å nyte livet på sommeren og vi er vel alle enige om at når været i Norge er bra, ja da er det ingen steder man heller vil være om sommeren. Og for noen fantastiske dager vi har hatt! Det gjorde liksom ingenting at regnet kom når det kom. Vi følte litt med skogen som tørstet og bøndene som sleit.

Tilbake til mat, det er jo tross alt det denne bloggen handler om. Vi, altså Terje, meg og våre venner, har en voksende fascinasjon av mat. For min del ligger det kanskje i familien. Jeg har tross alt en bror som er matskribent og som lever og ånder for mat, og jeg er utrolig stolt av han. Dessverre får jeg altfor sjelden smake på maten han lager, derav kanskje min egen lille fascinasjon.

Når vi så skulle på Kalvøya og nyte livet, bestemte vi oss for å lage noen småretter hver istedenfor at alle hadde med seg en kjip baguette. Dette er også noe nytt for oss. Det startet med musikkens dag ifjor. Vi hadde alle med oss noe mat hver og det var så forbasket hyggelig at vi gjorde det i år igjen. For en suksess!

På Kalvøya hadde vi noen deilige delikatesser; Lefser fylt med røkelaks, snøfrisk og dill, focaccia fylt med chili og oliven, butterdeig måner fylt med spinat, fetaost og pinjekjerner og bulgursalat. Legger man til oliven marinert i hvitløk og chili, spekeskinke, vannmelon og druer har man et herremåltid som dere kan se under. NAM!

Og etter opptil flere forfriskende bad og en is på vei hjem, var dagen rett og slett fullkommen.

No comments:

Post a Comment