Sunday, March 28, 2010

Livsfarlig konfektkake..

Jeg har en god venninne, Rebecca, som stort sett er snill og grei, og ikke gjør et pinnedyr fortred, men denne gangen tror jeg det er noe muffens i gjære. Hun serverte en tullete god kake på bursdagen sin som er like avhengighetsskapende som heroin. Denne kaka lagde jeg på fredag, og nå er jeg så jævlig ute og kjøre! Den står i kjøleskapet mitt og roper med sin fløyelsmyke stemme:" Teeerje! Teeeerje! Kom og spis meg da! Spiiiis meeeg!"

Vel, den er snart borte nå, og godt er det! .. Men jeg er redd den kommer til å dukke opp igjen ..



Dette er da en kake med sukker, sjokolade og kokos, med gulkrem på toppen. Farlig, farlig ..

Så, på eget ansvar:

4eggehviter
2små kopper sukker (130 g)
2kopper kokos (140 g)
1/2plate revet kokesjokolade (100 g)

Eggehvite og sukker piskes godt. Bland forsiktig inn resten. Det er lurt å kle bunnen av forma (rund) med bakepapir.

Stekes på 160grader, 1t og 5min.

Gulkrem:

4 eggeplommer
100g smør
100g sukker
1/2 dl fløte
1ts vaniljesukker

Alt blandes og kokes opp under svak varme. Rør om. Pisk kremen og ha den på. Strø på reven sjokolade.

Det er lurt å blande inn kokosen med en slikkepott, sånn at eggehviten holder seg luftig

Pisk eggene først, og tilsett sukkeret, lettere å få den stiv da.

No comments:

Post a Comment